Fysisk trening hjelper på matematikkleksene

Du har sikkert hørt at fysisk trening og prestasjoner på skolen henger sammen. Det mener jeg også. Samtidig tenker jeg at dette hjelper ekstra mye i matematikkfaget. Når det går en stund der du trener lite og kommer i dårligere form, skjer det små, diskrete forandringer med de mentale evnene dine. Du blir sløvere og mindre oppmerksom. Dette er ingen fordel i språkfagene heller, men det vil gi ekstra store konsekvenser i matematikkfaget. Leksene går ikke like kjapt lenger. Sjansen for at hoderegningen din svikter, og at rekkefølgen på tallene stokkes om, øker dramatisk. Derfor tenker jeg at fysisk trening vil hjelpe dersom man vil bli bedre i matematikk.

Som en liten, støttende, opplysning, er alle toppsjakkspillere i god fysisk form! I likhet med matematikk, krever sjakk logisk tenking og konstant oppmerksomhet. Jeg tenker det ville vært veldig rart om fysisk trening ikke skulle hjelpe på matematikkleksene 😉

Om bryllupstaler

Jeg skriver bryllupstaler.
Dette innlegget ble publisert i Generelt og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

